Publicaties OnderwijsInnovatie Hub
Op deze pagina van de OnderwijsInnovatie Hub vind je diverse publicaties en wetenschappelijke artikelen over het Saxion Top Talent programma en het honours onderwijs.
Meer weten over onderwijsinnovatie en hoe onderwijs kan bijdragen aan betekenisvol leren? Beluister de podcast Purpose pro's en leer uit verhalen over onderwijs
Beluister de podcastOnderwijsInnovatie Hub
- OnderwijsInnovatie Hub Jaarboek 2022: Dit is de eerste editie van het OnderwijsInnovatie Hub Jaarboek. Het biedt een overzicht van de verschillende initiatieven en experimenten waar vanuit de Hub aan gewerkt is en voor een deel nog aan gewerkt wordt.
Saxion Top Talent programma:
- Studentwaardering honoursonderwijs over vijf jaren (2021)
- Een zoektocht naar kenmerken van honoursonderwijs (2016)
- Honours proeftuin als inspiratiebron voor Saxion Onderwijs Model (SOM werkzame principes)
Honours Approach:
- Ter gelegenheid van de afronding van ons Saxion Comenius leadership fellow project 2018-2021 'Every student deserves an honours approach' is de documentaire ‘De Honours Approach - Iedereen leert’ gemaakt. Heb je interesse in deze documentaire van 60 minuten? Stuur dan een bericht naar: [email protected].
- Animatie Honours Approach EYE-model
- Community leren:
- Handreikingen online community leren voor docenten en student-coaches
- Webinar (NL) voor studiecoaches
- Webinar (UK) voor studiecoaches
- Webinar (NL) voor studiecoaches
- Honours Approach Eye Model: een zoek- en leerproces voor persoonlijk- professionele ontwikkeling (Comenius Leadership Fellow 2018-2021):
- Leergang Community leren:
- Voorbij Vakmanschap
- Beschrijving Voorbij Vakmanschap-studieloopbaanbegeleiding in interdisciplinaire setting. Onderzoeksresultaten deelproject Voorbij Vakmanschap.
- Samenvatting docent- en studentervaringen
- Docentinterviews
- Studentvragenlijsten
- Beschrijving Motivation Boost
- Beschrijving leergang voor studieloopbaanbegeleiders (pilot 1 en 2)
- Beschrijving leergang voor teamleiders e.a. (Pilot Get Ready)
- WeBlog ‘Communityleren in hoger onderwijs’