pexels-julia-larson-6456264.jpg
Corporate

Het grote verkiezingsdebat

D0.07 theaterzaal, Handelskade 75, Deventer

Twee dagen voor de landelijke Tweede Kamerverkiezingen organiseert Studium Generale Het Grote Verkiezingsdebat. Negen bestuursleden van de politieke jongeren organisaties zijn aanwezig om in een Lagerhuisdebatsetting hun belangrijkste speerpunten kenbaar te maken.

Aan de hand van 7 stellingen gaan ze met elkaar in debat over urgente kwesties die alle jongeren aangaan: woningnood, studieschulden, toekomstress of het klimaat: aan heikele onderwerpen geen gebrek. Er staat genoeg op het spel!

Daarnaast is cabaretier Boban Braspenning aanwezig om met een grote vleug humor zijn blik op de aankomende verkiezingen met het publiek te delen.

Het belooft een levendig en aantrekkelijk debat te worden, waarbij je als publiek stemt met je voeten en wijzer de zaal uitwandelt over wat én wie te kiezen op 22 november.

Debatleiders Britt Krabbe en Ward van Ruijven houden de debaters en het publiek scherp.

De Saxion studentenjury volgt het debat op de voet en reikt op 20 november de prijzen uit.

Vrije inloop - aanmelden niet mogelijk

I.s.m. minor politicologie, studieverenigingen Cementi, Queer, D.A.S.

• D0.07 theaterzaal, Handelskade 75, Deventer

• 20 november 2023 - 15:00 tot 16:30