DJI_0168 kopie 2.JPG
Corporate

Studium Generale: Plastic is (on)gezond

Enschede Theaterzaal H0.10, M.H. Tromplaan 28, Enschede

De wegwerpcultuur in de gezondheidszorg retour naar gezonde proporties

Kunstenaar Maria Koijck moest vanwege borstkanker een borstamputatie ondergaan (2019). Ze vroeg de chirurg of ze het afval van haar operatie mocht hebben en maakte een film over al het afval dat overbleef. Sindsdien is zinloos plastic afval haar topic, wint ze prijzen, en maakt haar werk veel los in de gezondheidzorg in NL en in de rest van de wereld. In een workshop  bespreekt ze met studenten v.d. Minor Circulaire Economie hoe het anders kan en moet. Marlies Pepers (hoofddocent-onderzoeker duurzame zorg) en Ivo Kothmann (minor circulaire economie) zullen mede het gesprek vormgeven. Ben je ook geĂ¯nteresseerd… wees welkom om aan te sluiten! Aanmelden is niet nodig.

Minorstudenten onderzoeken met hulp van Laurens van Houte (afdelingsmanager operatiekamer-MST) hoe het anders kan en exposeren hun resultaten.

Samenwerkingspartners

Minor Circulaire Economie & Academie Gezondheidzorg (Green Deal) & Green Office & Lectoraat Industrial Design met dank aan Medisch Spectrum Twente

• Enschede Theaterzaal H0.10, M.H. Tromplaan 28, Enschede

• 1 oktober 2024 - 13:30 tot 15:00