Bestandsnaam de impact van blockchain op de economie
Corporate

De impact van blockchain op het onderwijs en dimploma's

Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede

Wat is er nieuw aan microcredentials en wat levert het de student, de docent of het bedrijfsleven op?

Eind 2020 wil SURF* in het hoger onderwijs Edubadges faciliteren. Dit zijn digitale bewijsstukken waarmee jij als student aantoont en zichtbaar maakt bepaalde vaardigheden en kennis te beheersen. Je zou kunnen zeggen dat met Edubadges het onderwijs in kleinere eenheden wordt opgedeeld en gewaardeerd, anders dan in één diploma. Ook het bedrijfsleven is bezig met wat vooralsnog Open Badges wordt genoemd. Wat is het verschil met het huidige geaccrediteerde onderwijs en wat betekent dit alles voor de student, de docent of het werkveld?  Maakt deze ontwikkeling de weg vrij voor flexibel en gepersonaliseerd onderwijs met meer ruimte voor verschillende leerstijlen? Welke kansen biedt blockchain als het gaat om het vastleggen en valideren van cursussen, (werk)ervaringen of het bezoeken van debatten? Een gesprek over iets nieuws onder de zon of toch oude wijn in nieuwe zakken?

* SURF is een coöperatieve vereniging van Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen.

SPREKERS

• Ellen Oostenenk (Saxion-OSS OnderwijsInnovatie Hub Edubadges/Open Badges)
  • Steven Verkuil (Coinversable - Blockchain/Open Badges)
  • Loes Damhof (Docent van het jaar 2018/Hanzehogeschool)
  • Geertje Tonnaer (Auditor Onderwijskwaliteit)
  • Bas van Dongen (Talent Netwerk NL)

ONDER LEIDING VAN
Richard Engelfriet

IN SAMENWERKING MET
Saxion lectoraat Blockchain & Saxion Toptalent & Eduxion kennisplatform onderwijs & Kenniscampus Kien Deventer.

• Saxion Enschede, M.H. Tromplaan 28, Enschede

• 22 september 2020 - 09:00 tot 17:00