what's cool about metaverse and what's really tricky
Corporate

What's cool about metaverse and what's really tricky?

Saxion Deventer, Handelskade 75, Deventer

Het is geen sciencefiction meer maar staat echt te gebeuren. Alles uit de levensechte wereld wordt gespiegeld in de digitale wereld onder de noemer metaverse. Zeg maar: alle game-metaspaces smelten samen tot één grote wereld met hulp van immersieve technologie. Ben je er nog…? Hoe leef je een tweede digitale leven in de metaverse en wat is de impact op je dagelijks leven? Helpt de metaverse ons om een veilig, inclusief, gelijkwaardig leven te leiden of juist niet? De metaverse roept allerlei vragen op over privacy, data-autonomie en menselijke aandacht.

Silvia van Aken (immersive lab) , Hans Schnitzler (filosoof) en Mariette van Huystee (digitaal samenleven) bespreken met ons waarop we alert moeten zijn, waarop we ons kunnen verheugen en wat we nog niet helemaal begrijpen. Saxion Toptalenten studenten en werkstudent Mats Dekker vertellen wat volgens hun interessant is aan de metaverse in bijvoorbeeld het (hoger) onderwijs en welke uitdagingen daar nog in liggen. Met: Sylvia van Aken – Research coördinator Immersive Lab Antwerpen & socioloog Hans Schnitzler – Filosoof & auteur Wij Nihilisten-Digitale detox Mariette van Huystee - Rathenau Instituut - Metaverse Samenleving Richard Engelfriet - moderator Mats Dekker - Werkstudent Saxion Veiligheidlab & Saxion Toptalentstudenten In samenwerking met: Saxion FEM (christa Barkel), ACT/CMGT (Matthijs van Veen), Saxion Veiligheidslab (Henk van Ee), Lectoraat Ethiek (John vd Pas), Minor Algemene ontwikkeling (Simon van Renssen) en Centrum voor veiligheid en digitalisering.

• Saxion Deventer, Handelskade 75, Deventer

• 17 mei 2022 - 09:00 tot 18:00