Bagels & Beans hotspot.JPG
Studentenleven

Hotspot: Bagels & Beans

Leestijd Minuten

Bagels & Beans is voor vele studenten geen onbekende speler meer. Dat is logisch, want ze zitten in Enschede, Deventer én Apeldoorn. Dit gezellige koffietentje zit op een mooie locatie middenin het centrum. De broodjes zijn om je vingers bij af te likken en de koffie is ook dik in orde.

Bij Bagels & Beans draait alles om, je raadt het al, de bagel. Dit ronde broodje met een gat in het midden hebben ze dan ook in alle soorten en maten. Zoet belegd, hartig belegd, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Op de nieuwe kaart staat zelfs een ‘bugs’ bagel met gedroogde sprinkhanen, meelwormen en krekels. Ondergetekende houdt het echter liever bij een good old broodje carpaccio of gerookte kip met een lekker sapje on the side.

Hebben ze ook nog iets anders dan bagels?

Jazeker! Als je even geen zin hebt in een belegd broodje, kun je er ook terecht voor yoghurtjes met verschillende toppings, een salade, stukje taart of muffin. Extra fijn: je kunt alles ook to-go krijgen. Ideaal voor als je je lunch bent vergeten en eens iets anders wilt dan de broodjes uit de kantine, of als je dringend een shot cafeïne nodig hebt tijdens het winkelen.

#Workmode

Als je Bagels & Beans binnenstapt, zie je vaak mensen in hun eentje zitten met hun laptop of boeken. Dat is niet voor niets, want Bagels & Beans is een hele fijne plek om te blokken voor je tentamens of eindelijk dat ene verslag af te ronden. Ze hebben er goede wifi en als je een rustig tafeltje aan de achterkant uitkiest, krijg je enorm veel gedaan. Dat je er dan ook nog heel veel lekkere drankjes kunt bestellen – wij noemen bijvoorbeeld verschillende soorten koffie, een macha latte, sapjes en warme chocolademelk – is mooi meegenomen (misschien iets minder voor je portemonnee, maar dat vergeten we voor het gemak maar even).

Je vindt Bagels & Beans hier:

Enschede: Korte Hengelosestraat 33
Deventer: Keizerstraat 9