035-Schenkers-by-JKey Photography.jpg
Studentenleven

Hotspot: Schenkers

Als zelfs de kritische Apeldoornse hotello’s enthousiast zijn over een hotspot, dan moet het er wel goed zijn. Schenkers voldoet dan ook aan alle eisen. Lekkere koffie? Check! Smaakvolle broodjes? Check! Instagrammable interieur? Check!

Schenkers is een heerlijke plek voor studenten die even ergens anders willen studeren dan thuis of op school. De wifi is er goed en in het midden van het koffiehuis staat een grote tafel met genoeg stopcontacten waaraan je naar hartenlust kunt werken. Bovendien zijn ze bij Schenkers bekend met het fenomeen ‘goede ideeën beginnen met goede koffie’. In 2016 kwamen ze bij de koffietest van het Algemeen Dagblad als beste uit de regio uit de test. Ben je zelf ook zo enthousiast geworden over hun versgebrande koffie? Dan kun je de koffiebonen kopen voor in je eigen machine.

What’s for lunch?

De keuze is bij Schenkers reuze. Op de kaart vind je niet alleen heerlijke broodjes, maar ook burgers, soep, yoghurt, zoete lekkernijen, salades en verschillende plankjes vol lekkers. Ga je liever vroeg aan het werk? Trakteer jezelf dan op het ontbijtplankje. Voor slechts €8,50 krijg je 2 sneetjes brood, kaas, een gebakken eitje, bacon, verse jus d’orange en bekertje yoghurt met muesli en aardbeien. Wedden dat na deze breakfast for champions je tentamen of opdracht halen een makkie wordt?

Borreltijd

Na een lange dag studeren heb je wel behoefte aan iets anders dan een warme drank of een sapje. Geen zorgen, Schenkers snapt dat helemaal. Er is een ruime keuze aan speciaalbier en ook aan de bitterballen is gedacht. Sleep je medestudenten dus gerust mee naar deze hippe hotspot voor een vrimibo om geheel in stijl het weekend in te luiden.

Je vindt Schenkers aan de Van Kinsbergenstraat 8 in Apeldoorn