Studentenleven

Hotspot: Sociëteit Tabula Rasa

Leestijd Minuten

Studentenvereniging Tabula Rasa mag dan een klein hok als kantoor hebben, ze beschikken wel over een eigen kroeg. Elke dinsdag gaat de deur open en kun je gezellig bijkletsen met medestudenten onder het genot van een drankje. Enne, dat is heus niet alleen leuk voor studenten Fysiotherapie en Podotherapie.

De sociëteit vind je pal boven de welbekende Hbo Sociëteit: De Generaal. Dames, laat je hakken dus maar thuis als deze hotspot op de planning staat, want zelfs nuchter en op sneakers is de trap al een uitdaging. De soos bestaat uit twee delen. In de gezellige kroeg kun je terecht voor een drankje tegen een schappelijke studentenprijs, de nodige dobbelspelletjes en natuurlijk voor een goed gesprek aan de bar. Kijk trouwens niet raar op als half Tabula ineens op de bar staat bij het nummer ‘When the Rain Begins to Fall’, dat is traditie en ze hebben er zelfs een heel dansje bij bedacht.

Feestjes en beerpong

Het andere deel van de ruimte is een feestzaal voor de nodige dansjes en potjes beerpong. Vrijwel elke dinsdag staat de beerpongtafel klaar, zo hoef je echt niet de hele avond aan de bar te hangen. Daag een student naar keuze uit, haal een pitcher bier en zorg dat jij als eerste alle bekers van de tegenpartij wegspeelt.

Ook worden er regelmatig themafeestjes gehouden waarbij dankbaar gebruik wordt gemaakt van deze zaal. Op de planning staan onder andere nog Tabula’s Underwater World (20 februari) en Soos XXL: Dierentinder (27 februari). Plan je woensdagochtend dus maar vast vrij, want het wordt gegarandeerd gezellig tot in de vroege uurtjes.