Hudsons .JPG
Studentenleven

Hotspot: Hudson's Bay

Leestijd Minuten

Na de sluiting van de Bijenkorf en het faillissement van V&D ontbrak het in Enschede aan een mooi warenhuis. Daar is nu verandering in gekomen, want onlangs opende het Canadese Hudson's Bay haar deuren aan het Van Heekplein.

Hudson's Bay lijkt in de verste verte niet op het grauwe en grijze V&D, maar kenmerkt zich door een fris en licht interieur. Het eerste wat vrouwen in het drie verdiepingen tellende pand zal opvallen, is de enorme MAC counter bij binnenkomst. Vermijd deze hotspot dus als je stufi op is, anders is de kans groot dat je de rest van de maand op water en brood moet leven.

Shop 'till you drop

De begane grond bestaat verder uit accessoires, beautyartikelen en schoenen. Op de eerste verdieping kun je je vriendin gerust een uur kwijt zijn, want die is gevuld met mode van merken als Scotch & Soda, Calvin Klein, Levi's en Selected Femme. Mannen shoppen naar hartelust op de tweede verdieping bij onder andere G-Star, Superdry en Ballin. Als je fan bent van vrolijke sokken moet je ook op de tweede verdieping zijn, want daar vind je de Happy Socks. De kleding die hier verkocht wordt, is dus wel een stukje duurder dan de H&M of Primark, maar dan heb je wel wat moois en het is sowieso al erg leuk om er rond te kijken.

Uitgehongerd?

Je kunt natuurlijk op de bovenste verdieping een kookboek scoren en wat nieuw servies, maar om te voorkomen dat je hangry wordt, kun je op de bovenste verdieping ook terecht bij La Place voor een lekkere bite of wat te drinken. Zit er dus toch nog een klein beetje V&D in het hypermoderne warenhuis...