Hotspot Eigen
Studentenleven

Hotspot: Eigen

Leestijd Minuten

Het gezellige Eigen, gelegen in het centrum van Apeldoorn, heeft het allemaal: een winkel, café en zelfs een stadstuin. Zeker met dit warme weer is deze leuke plek een uitkomst, want je kunt hier je shop- en foodcravings stillen zonder dat je de hele stad door hoeft te slenteren.

In de winkel vind je mooie kleding van topkwaliteit, stijlvolle interieuritems en toffe planten om je studentenkamer op te leuken. Toegegeven, de meeste merken die ze verkopen zijn niet heel budgetproof. Maar des te leuker is het om bij alle mooie spullen weg te dromen en alvast een wishlist te maken voor het moment dat je je al dit moois wél kan veroorloven. Dan lijkt het burgerleven ineens niet meer zo vervelend.

Fresh & delicious

Wat wel toegankelijk is voor onze krappe studentenrekening? Het prachtige café, waar je heerlijk kunt ontspannen onder het genot van een kopje koffie, sapje of smoothie. In de keuken wordt zo veel mogelijk gewerkt met biologische en lokale producten en dat proef je terug in je salade, soep of broodje. En goed nieuws voor de vegans onder ons: er staat een verrukkelijke vegan chocoladetaart met frambozen op de kaart. Die wil je proeven!

Een zonnestraaltje meepikken?

Misschien nog wel het leukste aan Eigen is de stadstuin, zeker met deze zomerse temperaturen. Hier kun je even je tentamenweek vergeten en genieten van de zonnestralen of ontspannen in de schaduw. Als je daar niet vrolijk en relaxed van wordt, weten wij het ook niet meer…