Moeke.JPG
Studentenleven

Hotspot: Moeke

Leestijd Minuten

In Enschede is er een nieuwe hotspot in town. Na het succes van filialen in Rhenen, Breda en Delft, strijkt Moeke neer in het oosten op de plek van studentenhangout Bar Celona. De ideale locatie voor een lunch, diner of borrel, maar is het een aanrader?

Het pand heeft een flinke restyling ondergaan. De welbekende rode bankjes zijn verdwenen en ingeruild voor een industriële uitstraling. Binnen is het erg gezellig doordat er kleine hoekjes gecreëerd zijn en de ruimte daardoor een stuk minder groot lijkt. Met mooi weer kun je ook terecht op het enorme terras en in de zon genieten van een drankje. Om je wel vast slecht nieuws te vertellen: de cocktails van Bar Celona zien we helaas niet terug op de kaart bij Moeke. Wat je daarvoor terugkrijgt? Snellere service, lekkere borrelhapjes (flammkuchen!) en keus uit zes gin & tonics.

What’s for dinner?
Moeke’s menukaart kun je beter een boekwerk noemen, want je hebt keuze uit heel veel vlees-, vis- en vegetarische gerechten. De prijzen liggen ietsje hoger dan bij bijvoorbeeld NOVI en Bluff, maar niet zo erg dat je de rest van de maand op water en brood moet leven. Wil je cheap ass uit eten? Bezoek deze hotspot dan op dinsdag, dan zijn alle burgers slechts €12,50. Op woensdag gooit Moeke de healty pleasures in de aanbieding en maken ze van je salade een hoofdgerecht voor dezelfde prijs. Enne, mocht je wel wat meer te besteden hebben, raden we je de biefstuk met champignonsaus aan. Sla ook zeker de toetjes niet over, want wij kunnen nog steeds dromen over de soes en de witte chocoladecheesecake..