Zonnig Enschede (31).png
Studentenleven

Hotspot: Volkspark Enschede

Leestijd Minuten

Het kwik stijgt en de korte broeken kunnen eindelijk weer wat vaker uit de kast. Dat betekent voor Enschedese studenten maar één ding: tijd om de zon op te zoeken in het Volkspark. En nu het lente is en alles in bloei staat, is het er stiekem nog mooier dan in de zomer.

Het Volkspark is maar liefst 15 hectare groot en bevindt zich op kruipafstand van Saxion. Ideaal als je het Saxion-groen even wilt inruilen voor natuurlijk groen. In dit park kun je lekker de beentjes strekken tussen de colleges door, of trainen voor die hardloopwedstrijd (loop dan zeker langs alle kunstwerken die het park rijk is). Ook als je het wat rustiger aan wilt doen zit je goed bij deze hotspot. Wat dacht je van picknicken met vrienden of drankjes doen tot de zon ondergaat?

Festival alert!

Het leukste park van Enschede is niet alleen fijn om te chillen, je kunt er ook regelmatig terecht voor een tof festival. Dit jaar staan onder andere het Mout bierfestival (18 tot 21 mei), Kunst in het Volkspark (8 en 9 juni) en Foodtruck Festival TREK (22 tot 24 juni) op de planning. Enne, laten we ons eigen Saxion Summer Festival tijdens de HOI natuurlijk ook niet vergeten. Kortom, het Volkspark is alles wat jij nodig hebt als je een dagje behoefte hebt aan een flinke dosis vitamine-D, gezelligheid en ontspanning.