ByBernice.JPG
Studentenleven

Hotspot: Claudio’s ijssalon

Leestijd Minuten

IJsjes gaan naar het hart en niet naar de maag, daarom kun je er van blijven eten. Zeker als het ijs zo lekker is als bij Claudio’s ijssalon in het centrum van Apeldoorn. Verlaat de stad dan ook voortaan niet meer zonder een bezoekje aan deze heerlijk hotspot!

Zelfs echte ijskenners weten hoe verslavend het ijs van Claudio’s is. De salon werd zowel in 2017 als in 2018 genomineerd voor de titel ‘IJssalon van het jaar’. Dat is niet zo gek, want al het ijs wordt huisgemaakt. Extra leuk: de keuken is open, dus als je in de winkel bent, kun je direct zien hoe ze jouw zoete of zure verleiding maken.

Ice, ice, baby

Het assortiment van bestaat uit 70 smaken, waarvan er elke dag 48 in de vitrine liggen. Dit zijn een aantal vaste smaken, aangevuld met diverse wisselsmaken. Een greep uit de smaken die je kunt bestellen: passievrucht, Tony Chocolonelyijs(!), bitterkoekjes en straciatella. Tip: maak een bingokaart en probeer ze allemaal.

Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, kun je de ijsjes opeten in de zon op het terras of binnen als het weer wat minder mooi is. Gelukkig snappen ze bij Claudio’s namelijk ook dat het altijd tijd is voor ijs. Heb je iets goed te maken met je vriend(in), je projectgenoot laten zitten of je moeder? Je kun het ijs ook laten inpakken om mee naar huis te nemen.