Festival TREK press 2.jpg
Studentenleven

Hotspot: Foodfestival TREK

Leestijd Minuten

Er is elk weekend wel ergens een foodfestival, maar TREK is toch wel een van de grootste en populairste. Wij begrijpen wel waarom. Ben je er nog nooit geweest? Dan is dit je kans, want van 22 tot 24 juni strijken de rollende keukens neer in het Volkspark in Enschede.

Bij dit foodfestival kun je eten tot je het niet meer trekt (pun intended). Er is voor ieder wat wils, van hamburgers tot Indonesisch en van pasta’s tot loempia’s. In een van de vele loungehoeken kun je genieten van het gerecht van jouw keuze. De sfeer is daardoor super relaxed en als de zon een beetje schijnt is het net of je in het buitenland zit.

Ook aan de drankjes is gedacht. Natuurlijk is er bier, wijn en fris. Maar wie een beetje on trend wil zijn, rent naar de gin & tonic bar en bestelt een roze exemplaar met rose lemonade en aardbeitjes. Het ziet er niet alleen leuk uit, het is ook nog eens heel lekker.

Kost dat?

Natuurlijk is eten op een foodfestival duurder dan zelf een pasta pesto in elkaar flansen met producten van AH Basic. Je kunt de prijzen het beste vergelijken met die van borrelhapjes bij een restaurant. Tip: trommel je hele squad op en deel de gerechten, zodat je meer kunt proeven en minder geld kwijt bent. Behalve de hamburgers. Die zijn zo lekker dat Joey uit Friends zou zeggen: “Joey doesn’t share.”