rob-bye-141864-unsplash.jpg
Studentenleven

Hotspot: Recreatiegebied Bussloo

Leestijd Minuten

Het is warm voor de tijd van het jaar. Waarschijnlijk heb je het dan ook helemaal gehad met je snikhete studentenkamer en kook je de collegezaal uit. Vanuit Deventer en Apeldoorn is de oplossing op een half uurtje fietsen van Saxion: recreatiegebied Bussloo.

Neem je handdoek, zonnebrandcrème en zwemkleding maar mee, want bij Bussloo kun je maximaal genieten van het weer. De stranden zijn omgeven met ligweides en hier kun je dan ook eindelijk dat goede boek lezen, een potje beachvolleybal spelen of je witte melkflesbenen van een kleurtje voorzien. Let wel even op dat je je badlaken niet uitrolt op het naaktstrand, want anders kom je misschien voor een bijzondere verrassing te staan.

Geld over?

Chillen op de ligweides en dobberen in het water op je opblaaseenhoorn is uiteraard gratis. Maar als je genoeg knaken verdiend met je bijbaan of je elke maand trouw het zakgeld van Ome Duo opspaart, kun je prima een bezoekje brengen aan het nabijgelegen Thermen Bussloo. Dit is een mega wellnessresort waar je een massage, gezichtsbehandeling op saunabezoek kunt boeken. Tot 30 juni hebben ze een speciale actie: een massage of gezichtsbehandeling en toegang tot de sauna voor 34,95 euro. Wel zo lekker na al die tentamenstress!