Central Park
Studentenleven

Hotspot: Eetcafé CP

Leestijd Minuten

Jarenlang zit je te ploeteren in de collegezaal. Heb jij je ook wel eens afgevraagd wat je nou eigenlijk met al die feitjes moet? Nou, op maandagavond naar Eetcafé CP gaan! Nee, we hebben het niet over het bekendste park van New York, maar over het gezellige café in het centrum van Enschede.

Maandagavond zitten de groepen studenten er aan tafel, voor sommigen is de wekelijkse pubquiz zelfs vaste prik. In groepjes strijdt je om de winst en krijg je een reeks aan uitdagende vragen voorgeschoteld. Van algemene kennis tot geschiedenis tot plaatjes raden: alles komt voorbij. Ook de muziekronde ontbreekt uiteraard niet. Het klinkt nu misschien alsof je dat wel even doet, maar ervaring leert ons dat je na zo’n quiz toch wat vaker Wikipedia-pagina’s uit je hoofd wilt gaan leren. Betere studiemotivatie is er niet.

Geen zin in hersenkrakers?

We kunnen ons voorstellen dat je na een lange studiedag wel iets anders wil doen dan je hersens pijnigen en vloeken omdat je bepaalde antwoorden niet weet. Geen zorgen. Bij Eetcafé CP kun je namelijk ook heel lekker eten. Als je een daghap bestelt, hoef je de rest van de maand zelfs niet te verhongeren. Onze tip? Bestel een van hun heerlijke hamburgers. Daar word je blij van.