Hoi

Dit was de HOI 2019!

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Felle kleuren, hoge temperaturen en lachende gezichten: de HOI van 2019 was er met ruim drieduizend deelnemers één voor in de boeken. Lees hier wat er allemaal gebeurde en bekijk hetspetterende introreport!

Benieuwd of je op de gevoelige plaat bent vastgelegd? Bekijk het fotoalbum op Facebook!

Maandag en dinsdag kregen de academies de gelegenheid hun studenten te informeren en werden klas- en studiegenoten alvast aan elkaar voorgesteld. Vanwege de warmte werden enkele programma’s ingekort, maar dat mocht de pret uiteindelijk niet drukken en de biertjes smaakten er zeker niet minder om.

Dag 1: water, grappen en feesten

Ook woensdag, de eerste HOI-dag, steeg het kwik tot boven de 30 graden. De HOI-besturen lieten echter zien uitstekend te kunnen improviseren en dat zorgde onder meer voor waterspektakel in het Volkspark. In Apeldoorn lieten ze zich op hun enige HOI-dag ook niet uit het veld slaan door de hitte. Daar werden moeders voor de gek gehouden en kregen ze bezoek van een tv-icoon. ‘Work hard, play hard’ was het motto in Deventer en die woorden werden ’s avonds kracht bijgezet door de ongekende feestlust van de studenten.

Dag 2: ondanks de hoofdpijn, gewoon weer door

De katers waren in alle drie de Saxion-steden zichtbaar aanwezig donderdagochtend, maar dat weerhield de studenten er niet van om ook de tweede dag van de HOI de bloemetjes vakkundig buiten te zetten. In Deemtah werden zonder slag of stoot stormbanen beklommen, flashmobs gedanst en 1300 pizza’s verorberd, alsof het niks was. In Eanske werd onder meer karaoke gezongen, gepaaldanst en gebarbecued. Met onaflaatbare energie leerden de studenten Saxion, de stad en vooral elkáár kennen!

Introductieconcerten

Op beide dagen vond er een introductieconcert plaats. Woensdag waren het Dio, Gers Pardoel en The Euros die Enschede op z’n kop zetten. De studenten zongen uit volle borst mee met hits als Tijdmachine, Bagagedrager en met de vele coverhitjes die voorbijkwamen. In Deventer werden juist de populaire songs van tegenwoordig ten gehore gebracht. Merol, Donnie en Snelle speelden nummers als Lekker Met De Meiden, Snelle Planga en Reünie. Beide avonden werden uiteraard voortgezet in de binnenstad, die na een geslaagde HOI de komende jaren geen geheimen meer kent voor de kersverse Saxion-studenten.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.