Niek

Alumnus Niek helpt bij DPG Media ondernemers met marketingcampagnes

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Niek Schelders vond na zijn studie Commerciële Economie in 2016 een baan bij het mediabedrijf DPG Media. Hij helpt ondernemers uit de regio Enschede met marketingcampagnes in onder andere Tubantia, het AD & Nu.nl. Vaak werd hem verteld dat de opleiding er alleen was voor mensen die niet wisten wat ze wilden, maar zelf denkt hij daar anders over: “Het is echt een brede opleiding en daar heb ik nu in het bedrijfsleven alleen maar profijt van.”

Hoi Niek, waar werk je precies?

“Ik ben werkzaam bij DPG Media. Ik kwam de vacature tegen op LinkedIn en in de krant. Toen ik de functie las, was ik gelijk geïnteresseerd, omdat het helemaal aansloot op mijn ambities. Ik had op voorhand niet echt een voorkeur in wat voor branche ik zou willen werken. Nu zit ik een tijdje in de mediabranche en ik kan met zekerheid zeggen dat het een dynamische en avontuurlijke omgeving is.”

Wat doe je daar precies?

“In mijn functie als accountmanager ben ik verantwoordelijk voor het draaien van on- en offline marketingcampagnes bij bedrijven in de regio Enschede. Het gaat hier dan om printadvertenties in onze kranten (Tubantia en het AD), maar ook om het draaien van online campagnes op bijvoorbeeld Tubantia.nl, Nu.nl en AD.nl. Ik ga met ondernemers in gesprek over wat hun marketingdoelstellingen zijn voor dit jaar en waar ze in de toekomst willen staan. Samen met het bedrijf gaan wij in gesprek over waar hun uitdagingen liggen en de doelen die de klant heeft. Daarna is het aan mij om een zo goed mogelijk marketingplan te maken om deze doelen te realiseren.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Het leukste aan mijn werk is dat ik ondernemers kan helpen om hun bedrijf te laten groeien op het gebied van naamsbekendheid, omzet en branding. Ik kom veel verschillende bedrijven en mensen tegen, dat maakt mijn werk afwisselend en erg uitdagend.”

Commerciële Economie-alumnus Niek over het mooie van zijn vak

Waar ben je het meest trots op in je werk?

“Oeh, dat is lastig te zeggen. Het meest trots ben ik toch wel op het feit dat ik onze mediaondernemers écht verder kan helpen met hun bedrijf. Wanneer een ondernemer tevreden is met onze campagne en de resultaten, waardoor het bedrijf klant blijft, dan ben ik pas tevreden.”

Wat is je het meest bijgebleven uit je Saxion-tijd?

“Eigenlijk de mensen die ook de opleiding Commerciële Economie volgden in dezelfde periode. In het bedrijfsleven kom je elkaar dan toch regelmatig tegen en kun je elkaar verder helpen.”

Wat heb je aan die opleiding gehad?

“Iedereen zei altijd over mijn opleiding dat alleen mensen die niet precies weten wat ze willen doen dan maar CE kiezen. Dat was in mijn geval niet zo. Het is echt een brede opleiding en daar heb ik nu in het bedrijfsleven alleen maar profijt van.”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen vinden?

“Begin op tijd met netwerken en ervaring opdoen in het bedrijfsleven. Dit zal je een gigantische boost geven wanneer je van de opleiding komt. Op tijd beginnen met een LinkedIn-profiel is ook erg belangrijk voor je carrière, via deze weg zijn veel vacatures te vinden en recruiters die mensen benaderen voor een baan.”

Wil jij je later ook bezig houden met marketingcampagnes?

Lees hier meer over onze opleiding Commerciële Economie!
Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.