Business

Alumnus Ellen had spijt van haar studiekeuze, maar vond via een minor haar passie

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Ellen Stegeman (2018) kwam er tijdens de opleiding Facility Management achter dat deze studie niet bij haar paste. Tijdens een minor merkte ze dat ze graag in de HR wilde werken en achteraf was ze liever van opleiding geswitcht, maar inmiddels is ze blij met haar baan bij uitzendbureau Timing. “Uiteindelijk ga ik mijn doel wel bereiken.”

Hoi Ellen, waarom heb je voor de opleiding Facility Management gekozen?

“Toen ik mijn havo-diploma behaald had, had ik werkelijk geen idee wat ik toen wilde doen. Facility Management was een zeer brede opleiding, dus ik dacht: daarmee kan ik veel kanten op en gedurende de studie kan ik wel bekijken wat ik echt leuk vind.”

Maar uiteindelijk werk je nu in de HR.

“Ja, dat klopt. Gedurende mijn opleiding kwam ik erachter dat ik HRM toch wel interessant vind. Om die reden heb ik voor deze minor gekozen en om diezelfde reden heb ik ook voor mijn huidige baan gekozen.”

Waar werk je dan nu?

“Ik werk momenteel bij uitzendbureau Timing. Hier zit ik inhouse bij de klant Bleckmann. Voor de flexkrachten die bij deze klant lopen, doe ik het gehele HR-proces dat hierbij komt kijken. Ik heb ervoor gekozen om in deze branche werkervaring op te doen, omdat ik graag de HR-kant op zou willen. Een uitzendbureau is erg laagdrempelig om binnen te komen, maar je leert wel het gehele HR-proces kennen. Denk hierbij aan werving, verzuim, verloning, en gespreksvoering.”

Wat is je functie en wat doe je dan allemaal?

“Ik ben vorig jaar begonnen als Flexcoach. In deze functie bied ik begeleiding aan de flexkrachten. Ik ben voor hen het aanspreekpunt. Daarnaast zorg ik ervoor dat ze productief zijn en dat zij functioneringsgesprekken hebben. Momenteel ben ik eventjes intercedent, omdat een collega is gestopt. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het gehele proces, zoals werving, verzuim, planning, verloning, gesprekken met de klant en uitstroom verwerken. Vanaf januari word ik jobcoach. Dit houdt in dat ik Wajongers ga begeleiden naar werk.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Het contact met de mensen. Ik leer superveel mensen kennen en ben met heel veel mensen in gesprek. Het sociale gedeelte in het werk is iets dat mij erg trekt. Ook vind ik het leuk dat ik verantwoordelijkheid krijg op veel gebieden en mijn eigen draai mag geven aan de aanpak. Ik word erg vrijgelaten op mijn werk, dat vind ik heel prettig.”

Wat is je het meest bijgebleven uit je tijd bij Saxion?

“De gezelligheid met mijn klasgenoten en in het speciaal de reis naar Valkenburg in het eerste jaar. Deze reis hebben wij met alle eerstejaars georganiseerd en dit was echt een topweek.”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen?

“Vooral goed nadenken wat je later zou willen. Dit is iets dat heel erg lastig is, aangezien ik hier zelf nog steeds geen duidelijk antwoord op heb. Als je het idee hebt dat je niet op de plek zit op deze opleiding, ga dan switchen of neem de tijd om erover na te denken wat je wel leuk vindt. Als ik terugdenk aan dat meisje dat in het vijfde leerjaar van de havo voor de studie Facility Management koos en tijdens de studie wist dat dit ‘m niet ging worden, heb ik ergens wel spijt dat ik doorgegaan ben met iets dat ik niet leuk vond. Uiteindelijk ga ik mijn doel wel bereiken. Echter maakt de juiste opleiding deze weg wel makkelijker.”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.