INTRO group students 3.jpeg
Studentenleven

De ultieme paklijst voor een succesvolle INTRO

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

De INTRO is een spannende, maar vooral leuke tijd voor nieuwe studenten. Het is dé kans om je medestudenten te leren kennen, de school en stad te verkennen en deel te nemen aan leuke activiteiten. Als je van plan bent om te blijven slapen tijdens de introductieweek is het belangrijk om goed voorbereid te zijn. Verblijven in een luxueus hotel is namelijk niet aan de orde, dus neem deze essentials mee om comfortabel te slapen en vooral heel veel plezier te maken.

1. Ligmatje of luchtbed

Het is wel zo fijn dat je niet op de harde vloer hoeft te slapen. Het beste kun je een ligmatje meenemen, hiervoor heb je namelijk geen pomp nodig en deze kun je gemakkelijk oprollen om mee te nemen.

2. Slaapzak

Hoewel het tijdens de INTRO hopelijk lekker weer is, kan het ‘s nachts afkoelen. Neem daarom een slaapzak mee om warm en comfortabel te blijven.

3. Kussen

Tijdens de INTRO zul je de weinige slaap die je krijgt, volop nodig hebben. Zorg daarom voor comfort en neem een kussen mee. Als je ruimte wil besparen kun je deze natuurlijk weglaten. Prioriteiten stellen.

4. Pyjama

Tijdens de INTRO slaap je samen met je medestudenten in een gedeelde ruimte of tent. Zorg daarom dat je een fijne pyjama bij je hebt. Zodat je de volgende ochtend iedereen weer onder ogen durft te komen…

5. Toiletartikelen

Vergeet niet je persoonlijke verzorgingsproducten mee te nemen, zoals een tandenborstel, tandpasta, shampoo, deo, een handdoek. Als je dan je toekomstige klasgenoten ontmoet, zit je er tenminste fris bij.

6. Slippers

Neem een paar comfortabele slippers of schoenen mee die je kunt dragen rondom het slaapgedeelte. Dit voorkomt dat je op blote voeten hoeft te lopen en biedt bescherming en hygiëne. Slippers zijn ook handig om aan te hebben tijdens het douchen.

7. Oordopjes/oogmasker

Om je slaapkwaliteit te verbeteren, kunnen oordopjes en een oogmasker handig zijn. Ze blokkeren geluiden en licht die je kunnen storen tijdens het slapen. Wel zo fijn als je luidruchtige medestudenten hebt.

8. Extra kleding

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je kleding mee moet nemen, maar zorg ervoor dat je wat extra kleding bij je hebt. Het kan gebeuren dat je tijdens een spel erg vies wordt bijvoorbeeld. Het is dan wel zo lekker dat je nog wat schoons aan kunt trekken.

9. Identiteitsbewijs

Tijdens de INTRO is er een streng 18+ beleid. Je mag natuurlijk geen alcohol drinken onder de wettelijke leeftijdsgrens. Wanneer je 18+ bent en ’s avonds een biertje wil, is het belangrijk dat je je kunt legitimeren. Vanaf viertien jaar moet je sowieso altijd je identiteitsbewijs bij je dragen, meenemen dus.

10. Powerbank/oplader

Met een telefoon blijf je verbonden met de mensen om je heen. Het is natuurlijk belangrijk om juist tijdens de INTRO niet veel op je telefoon te zitten en te socializen in real life. Toch is het belangrijk om te zorgen voor een opgeladen telefoon. Bijvoorbeeld wanneer je de weg of je vrienden kwijt bent. Ook kun je meteen nummers of sociale media uitwisselen.

Met deze uitgebreide paklijst ben je goed voorbereid om te slapen bij de INTRO. Uit ervaring weet ik dat het een vermoeiende, maar vooral ontzettend leuke tijd is. Dus trek erop uit en ga het meemaken. Probeer elke ervaring mee te pakken en zoveel mogelijk leuke mensen om je heen te verzamelen. De INTRO is een onvergetelijke start van je studententijd.

Nog niet aangemeld voor de INTRO? Doe het snel nog!

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.