Saxion en University of Dutch Caribbean (UDC) gaan samen talent opleiden voor Curaçao
Onderwijs

Saxion en The University of the Dutch Caribbean gaan samen talent opleiden voor Curaçao

Saxion en UDC hebben al lange tijd een fijne samenwerking. Door de instellingen worden er verschillende vormen van onderwijs aan elkaars studenten aangeboden, zoals stages en minoren. De samenwerking wordt nu versterkt met een aanbod van de Engelstalige bachelor Hotel Management, speciaal gericht op Curaçaose studenten. Vandaag tekenden Ruud Thuis (UDC) en Anka Mulder (Saxion) een samenwerkingsovereenkomst.

Wat deze samenwerkingsovereenkomst inhoudt? In het eerste jaar doen studenten hun opleiding bij The University of the Dutch Caribbean op Curaçao. Daarna stromen ze in bij het Hotel Management programma van Saxion, waarbij in het laatste jaar een stage en afstudeeropdracht op Curaçao wordt uitgevoerd.

Deze samenwerking biedt een unieke kans voor talentvolle studenten om internationale ervaring op te doen. Tegelijkertijd dragen ze bij aan de duurzame ontwikkeling van de gastvrijheids- en toerismesector op Curaçao. Met deze samenwerking willen we niet alleen bijdragen aan de versteviging van de lokale arbeidsmarkt, maar ook een aantrekkelijke studieroute aanbieden die talent aantrekt én behoudt voor het eiland.