Enschede - Stadscampus

Saxion Alumni

Elk jaar studeren tal van studenten af bij Saxion, maar waar komen deze alumni terecht? Wij spreken ze! 👇

Alle artikelen in Saxion Alumni

Leonie Boschker.jpg Business

Leonie is designer bij de webshop Poespas: ‘Ik heb letterlijk een dm gestuurd’

Leonie Boschker is designer bij Poespas, de webshop van Kim Kötter en Lisette Lubbers. Ze studeerde Creative Media and Game Technologies, waar ze veel leerde over technologie en grafische kennis. Die kennis zet ze nu in om alle producten en uitingen van de webshop van een Poespas 'look en feel' te voorzien. “Ik krijg energie van de creatieve vrijheid die ik heb.”

Jetske Scholten Onderwijs

Jetske Scholten is finalist Sociaal Werker van het Jaar: ‘Ik heb bij Saxion enorm mijn rugzak kunnen vullen’

Dit voorjaar werd ze met haar nominatie overvallen op haar werk bij Wijkracht in Haaksbergen. En voor ze het wist stond sociaal werker en oud-Saxionstudent Jetske Scholten met een bos bloemen in haar handen. Er was taart, een fotograaf Ă©n haar collega’s zaten in het complot. Vanmiddag nam Jetske in Utrecht als finalist deel aan de verkiezing van Sociaal Werker van het Jaar. Jongerenopbouwwerker Katie Eppenhof van R-Newt uit Tilburg werd eerste. Jetske noemt haar ‘een fantastische winnaar' en zegt: “We waren met drie finalisten en gaan de ambassadeursfunctie voor dit mooie vak het komend jaar alle drie vormgeven.”

Kirsten Veltmaat Onderwijs

De lessen van Kirsten tijdens haar moeizame zoektocht naar een leuke baan: ‘Ik heb me niet laten leiden door angst’

Kirsten Veltmaat studeerde Fashion & Textile Technologies. Al tijdens haar studie wist ze niet of ze uiteindelijk iets met deze studie ging doen. Na haar afstuderen ging het pad van haar zoektocht naar een leuke baan niet over rozen. Ze maakte keer op keer een keuze, waar ze toch weer op terug kwam. Kirsten deelt haar zoektocht en de lessen die ze daaruit haalde. “Toen was ik afgestudeerd, had ik een papiertje voor een technische modeopleiding en geen idee wat ik wilde doen.”