Maak kennis met DroneTeam Twente: ‘Wij willen echt een impact maken’

DroneTeam Twente

DroneTeam Twente is een international team van 26 studenten van Universiteit Twente en Saxion dat een positieve impact wil maken in de dronesector. Samen met hun partners onderzoeken en ontwikkelen ze innovatieve oplossingen én inspireren ze anderen op het gebied van drones. Momenteel bouwt het team een drone die ingezet moet kunnen worden tijdens een humanitaire hulpmissie, waarmee ze in juni 2023 mee hopen te doen om de prijzen tijdens de jaarlijkse iMechE UAS Challenge in het Engelse Buckminster.

Alle artikelen in DroneTeam Twente

Maak kennis met DroneTeam Twente: ‘Wij willen echt een impact maken’ Studentenleven

Maak kennis met DroneTeam Twente: ‘Wij willen echt een impact maken’

Een verschil maken, dat is wat ze willen. De leden van het DroneTeam Twente werken ieder jaar aan een drone om mee te doen aan de UAS Challenge, een prestigieuze wedstrijd in Engeland. Maar dat is niet het enige doel. De studenten willen de wereld vooruit helpen door hun drone in te zetten voor humanitaire hulp.