Digital United Training Concepts for Healthcare (DUTCH)
Er heerst een groot tekort aan ziekenhuispersoneel. Het landelijke DUTCH consortium (Digital United Training Concepts for Healthcare) richt zich op een nieuwe manier van opleiden en ontwikkelen van zorgprofessionals.
DUTCH streeft ernaar om het personeelstekort in de zorg te verminderen, deskundige zorgprofessionals te behouden en de wachtlijsten voor patiënten te verkorten.
Samenwerken of vragen?
Neem contact met ons op.
dr. Christina Jaschinski
Binnen zeven jaar wil DUTCH ervoor zorgen dat 50% van de opleiding voor zorgprofessionals plaatsvindt in een gesimuleerde werkomgeving, met gebruik van fysieke simulatie, virtuele simulatie en digitale leermiddelen. In eerste instantie ligt de focus op de opleidingen voor operatieassistenten, anesthesiemedewerkers en radiodiagnostisch laboranten.
Over dit project
Om ervoor te zorgen dat DUTCH een succes wordt, is het van belang dat de verschillende stakeholders vanaf het begin zijn aangehaakt en hun mening kunnen geven.
In samenwerking met HAN en Fontys werkt Saxion aan de DUTCH stakeholderanalyse, waarin in totaal 150+ verschillende stakeholders worden betrokken (studenten, professionals, opleiders, ontwikkelaars e.d.). Door middel van interviews, scenariosessies en focusgroepen wordt er achterhaald wat voor deze stakeholders belangrijke waarden, kansen en risico’s zijn rondom simulatieonderwijs. Vervolgens worden deze aandachtspunten samen met de stakeholders en werkstroomleiders binnen DUTCH vertaald naar concrete actiepunten.
Projectresultaat
Voor de DUTCH stakeholderanalyse:
- Stakeholdermap
- Persona’s
- Lijst van gebruikerswensen/eisen
- Businessmodel canvas
- Eindrapportage
Lees hier de nieuwsbrief
Betrokken partijen
Dit project is een samenwerking tussen Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (lectoraat Technologie voor Gezondheid), Fontys (lectoraat Decision support: who CAREs?) en de Saxion-lectoraten Technology, Health & Care en Industrial Design. Het project wordt gesubsidieerd door DUTCH (Nationaal Groeifonds).