Automatische gesprekken t.b.v. optimale stadionbezetting

Sportclubs hebben door de coronamaatregelen een stuk lagere omzet omdat hun stadion maar rond de voor 23% kan worden bezet. Sports Alliance heeft een oplossing ontwikkeld waarmee automatisch een optimalere stadionbezetting kan worden bepaald.

Om hiermee daadwerkelijk een optimale bezetting te halen in de praktijk is up-to-date informatie van de individuele bezoekers nodig. Dit is alleen te realiseren d.m.v. een conversational agent die automatisch gesprekken afhandelt, gecombineerd met herkenning van "actionable results" en automatische afhandeling in de betrokken systemen, zoals ticketing. Een dergelijk systeem dat om kan gaan met ad-hoc wijzigingen biedt ook buiten de huidige situatie meerwaarde voor de klantenservice en bezetting van voetbalstadions, bijv. rond de standaard 10-15% no-shows.

Onderwerp

Datamanagement, intelligente conversatiesystemen, data-driven fanmarketing

Doelen

In dit project ontwikkelen we een eerste proof-of-concept van een conversational agent met automatische afhandeling van acties in aanliggende systemen. 

Betrokkenen

Hogeschool Saxion (penvoerder), Sports Alliance, Feyenoord en Heracles 

Looptijd

1-2-21 t/m 31-1-22

Meer informatie

Projectpagina Dr. Danny Plass-Oude Bos

Financiering/Financing

Dit project is mede mogelijk gemaakt door SIA: http://www.regieorgaan-sia.nl/