EW/Saxion Ondernemers Award 2017 gewonnen door COVERAGE

02.06.2017

De achtste editie van de EW/Saxion Ondernemers Award is dit jaar gewonnen door COVERAGE van Roos Herder. Tijdens de eindstrijd is uit vijf finalisten een winnaar gekozen.

EW/Saxion Ondernemers Award 2017 gewonnen door COVERAGE

COVERAGE wint een startkapitaal van € 5.000,- en een jaar lang begeleiding door professionals op het gebied van ondernemen, aangeboden door hoofdsponsor EW Facility Services. Roos Herder wist de vijfkoppige jury te overtuigen van haar veelbelovende businessconcept COVERAGE:

Door middel van creatieve ideeën wil Roos Herder de wereld om haar heen mooier maken. Tijdens het afstuderen ontstond het idee voor COVERAGE. Ze raakte enthousiast en besloot om het niet bij een afstudeeropdracht te laten. Met COVERAGE kan de moderne moslimvrouw laten zien wie ze is. Het is een hoofddoek die past binnen het geloof maar ook identiteit geeft: experimenteren met stoere petten, mutsen of chique hoeden. Ook is de hoofddoek geschikt voor allerlei weersomstandigheden. Gemaakt van comfortabele, innovatieve en duurzame stoffen. Alles om jezelf te onderscheiden.

De jury

Met een vijfkoppige jury is het bedrijfsleven goed vertegenwoordigd. Zij beoordeelden de kandidaten gedurende drie rondes; bij de workshops, bootcamp en de finale die bestaat uit een presentatiedag en de finale-avond tot er uiteindelijk een winnaar uit de bus kwam. Bijna alle juryleden hebben gestudeerd aan Saxion en komen terug in de Top 50 meest succesvolle Saxion spin-offs. Bas Cornellisen, algemeen directeur van EW Facility Services over COVERAGE: “Waar je ziet dat Roos er echt bovenuit springt, is de groei tijdens de contest. Ze heeft geluisterd naar feedback heeft zich continu ontwikkeld. Een uniek idee voor een hele bijzondere doelgroep.”

Initiatiefnemers

Om ondernemerschap onder studenten te stimuleren en te belonen initieerde Eric Wentink, oud-student en oprichter van EW Facility Services, samen met Saxion acht jaar geleden de EW/Saxion Ondernemers Award.

Saxion en ondernemerschap

In 2010 is Saxion gestart met het meten van studentondernemerschap. Iedere student wordt bij inschrijving gevraagd naar zijn/haar intentie tot het opzetten van een eigen bedrijf. Op dit moment zijn er rond 750 studenten die al een eigen onderneming zijn gestart. De EW/Saxion Ondernemers Award stimuleert en levert een prachtige bijdrage aan de waardering voor het ondernemerschap van deze studenten.