Saxion Market Research

Saxion Market Research (SMR) heeft op elke vraag een antwoord

Benieuwd naar wat uw doelgroep wil? Of wat de concurrentie doet? Wilt u meer inzicht in ontwikkelingen en trends die zich op uw marktgebied afspelen? Bent u benieuwd hoe uw klanten en medewerkers over u denken? Ga niet langer op uw gevoel af, maar kies voor (markt)onderzoek door Saxion Market Research (SMR).  

SMR is gelieerd aan Saxion, met 25.000 studenten één van de grootste kennisinstellingen in Nederland. Daarmee is SMR als geen ander in staat directe verbindingen tussen het (regionale) bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties, overheid en studenten en docenten te realiseren. Daarom bent u verzekerd van een grondige en gedegen aanpak van uw onderzoeksvragen. SMR wordt gerund door ervaren professionals op het gebied van marktonderzoek die worden bijgestaan door ouderejaarsstudenten. Dat heeft voordelen voor u én voor ons: uw onderzoeksvragen worden door ons professioneel en voor een scherpe prijs opgepakt, en de opgedane kennis en expertise stroomt terug in ons onderwijs. Vandaar dat uw onderzoeksvraag bij ons in goede handen is.

Dienstenpakket

SMR levert een uitgebreid dienstenpakket voor de opzet en uitvoering van kwantitatief marktonderzoek en opiniepeilingen. Dat doen we zowel voor bedrijven als non-profitorganisaties en overheid. Of het nu gaat om onderzoek ten behoeve van onderwijsaccreditaties en –visitaties, in de zorg of voor het MKB; u kunt SMR inschakelen van de eerste tot en met de laatste stap in hoogwaardig (markt)onderzoek. Van probleemanalyse en opstellen van vragenlijsten, tot het verzamelen, verwerken en analyseren van de onderzoeksgegevens. Desgewenst kan SMR ook bepaalde delen van een onderzoek voor u uitvoeren. Dus u kunt zelf bepalen of u deelactiviteiten zelf wilt uitvoeren of wilt uitbesteden. Voor welke vorm u ook kiest: SMR denkt oplossingsgericht met u mee!

Specialisaties

Voor het verwerken van de onderzoeksgegevens beschikt SMR over moderne ICT-tools die gegevens en vragenlijsten automatisch scannen en inlezen. Dat scheelt tijd en geld. Daarnaast richten wij ons met name op de onderzoeksmogelijkheden die internet biedt.  

SMR is gespecialiseerd in:

  • behoeften- en klanttevredenheidsonderzoek
  • imago-onderzoek
  • evaluatieonderzoek en opiniepeilingen
  • schriftelijke en telefonische enquêtes
  • automatisch inlezen en verwerken vragenlijsten.

Informatiebehoefte

Productontwikkeling, trends en innovaties op het gebied van uw dienstverlening en organisatie vragen om adequate en betrouwbare informatie. Wat wilt u precies weten en waarom? Door onze uitgebreide expertise zijn wij in staat uw vragen te verhelderen en te vertalen naar een goede onderzoeksopzet. Daarbij richten wij ons niet alleen op het wat, maar ook op het waarom. Uw informatiebehoefte is daarbij het uitgangspunt. Naast zorgvuldigheid zijn de vijf "D's" kenmerkend voor onze onderzoeksaanpak:

  • doelgerichtheid
  • deskundigheid
  • doortastendheid
  • doordachtheid
  • discretie
     

Wij analyseren alle onderzoeksresultaten grondig voordat we deze in een overzichtelijk en helder rapport aan u presenteren. SMR stelt zich ten doel u hoogwaardige informatie te leveren zodat u op een verantwoorde wijze marketing- en beleidsbeslissingen kunt nemen. Immers: meten is weten!

Nieuwsgierig en gedreven

Onze medewerkers zijn nieuwsgierig en gedreven. Zij verbinden de verschillende bronnen van informatie met de onderzoeksvragen en plaatsen de uitkomsten en oplossingen in hun context. SMR levert kwaliteit voor een scherpe prijs, maakt afspraken op tijden die u wenst en speelt actief in op actuele problemen. Wij nodigen u uit ons hieraan te toetsen!

Informatie

Robin Beverdam
accountmanager SMR,  
tel. 088 - 019 1107
r.g.beverdam@saxion.nl