Exploratie methodisch werken

• Code

T.56520

• Aantal ECTS credits

De studenten bereiden een presentatie voor die uit drie delen bestaat.

In het eerste deel analyseren ze een bestaand plan in termen van indicatie, belanghebbenden en gebruikte middelen.

In het tweede deel onderzoeken ze het plan op ethische aspecten, legitimeren ze het plan en presenteren ze het perspectief van collega's op het plan.

In het derde deel bespreken ze wat volgens de student de belangrijkste resultaten zijn van de discussie met collega's. De studenten presenteren dit aan hun peergroep (bestaande uit ca. 3 studenten) waarin de onderwerpen met betrekking tot de criteria allemaal aan bod komen. De studenten nemen deze presentatie op en leveren deze in.

Toetsvorm Presentatie/Presentation/Präsentation (PR)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze individuele toets zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

10BT1: Je bent in staat om ethische aspecten te herkennen en benoemen binnen een sociaal vraagstuk.

2BT5 : Je bent in staat om onder begeleiding te rapporteren over het methodisch handelen binnen de primaire leefomgeving.

2BT6: Je bent in staat om onder begeleiding een bestaand plan van aanpak te bespreken met betrokkenen binnen de primaire leefomgeving

5BT1: Je bent in staat om een bestaande indicatiestelling te lezen en te beoordelen.

5BT2: Je bent in staat om een overzicht maken van bestaande middelen (financieel, materiaal en professionals).

5BT3: Je bent in staat om relevante stakeholders in kaart te brengen en aan te geven wat de resultaten en effecten van deze stakelholders kunnen zijn binnen de samenwerking.

6BK1: Je hebt kennis van (interdisciplinair) samenwerken.

9BC1: Je bent in staat om over bestaande onderzoeksresultaten te communiceren met verschillende belanghebbenden.

9BT1: Je bent in staat om onder begeleiding een voor gestructureerde onderzoeksmethode uit te voeren (bijvoorbeeld een observatie of een interview afnemen).