Praktijkleren

  • Code

    L.30790

  • Studiebelastingsuren

    280

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2, 3, 4

In deze leereenheid zal de student de opgedane praktijkervaring binnen de stage uren koppelen aan theorie en krijgt de student zich op zijn professionele ontwikkeling en visie op de professie. Deze inzichten geven input voor reflectie op betekenisvolle situaties. De student bespreekt deze input in de praktijk en verder verdiepen in de bijeenkomsten.

Competenties

  • Kwalificatie 1: Actief openstellen en signaleren
  • Kwalificatie 2: Bevorderen van sociaal functioneren in en van de primaire leefomgeving
  • Kwalificatie 3: Bevorderen van sociaal functioneren van mensen in hun netwerken
  • Kwalificatie 4: Bevorderen van sociaal functioneren in en van gemeenschappen
  • Kwalificatie 5: Effectief en efficiënt werken
  • Kwalificatie 6: Samenwerken
  • Kwalificatie 7: Actief en ondernemend werken
  • Kwalificatie 8: Leren en ontwikkelen
  • Kwalificatie 9: Onderzoeken en innoveren
  • Kwalificatie 10: Kritisch en ethisch reflecteren

Leerdoelen

1BC4: Je bent je bewust dat diversiteitsbewuste communicatie van belang is voor het sociaal werk.

9BL1: Je bent je bewust van het belang van het hebben van  onderzoekende houding ten aanzien van praktijkvraagstukken voor jouw rol als sociaal werker.

1BK2: Je hebt kennis van de kerntaken en kernwaarden van het beroep van Sociaal Werker. 

1BL1: Je bent je ervan bewust dat kernwaarden van invloed zijn op de uitvoering van het beroep Sociaal Werker.

9BT3: Je bent in staat om onderzoeksresultaten te lezen en te benoemen.

1BK4: Je kent de basisbeginselen van de democratische rechtstaat. 

5BL3: Je kunt je eigen doelen formuleren m.b.t effectief en efficiënt samenwerken.

6BL2: Je kunt op basis van zelfkennis met betrekking tot (interdisciplinaire) samenwerking, persoonlijke leerdoelen opstellen.

6BC1: Je bent in staat om te communiceren over je eigen rol, kwaliteiten en valkuilen binnen de samenwerking met collega’s.

8BT1: Je hebt op een gestructureerde manier kennisgemaakt met verschillende reflectiemethoden en deze toegepast om inzicht te krijgen in je eigen handelen.

8BT2: Je bent in staat om op basis van reflectie te komen tot leerdoelen met betrekking tot je professioneel handelen en een plan om op te stellen om hieraan te werken.

8BT3: Je bent in staat om op basis van reflectie te benoemen welke leerstijl en leervoorkeuren je hebt.

8BC1: Je communiceert over je eigen handelen en eigen professionele ontwikkeling middels het opstellen van leerdoelen en het schrijven van een reflectie.

8BK2: Je hebt kennis van reflectie en belang voor de uitvoer van het sociaal werk.

8BK3: Je kent verschillende methoden om te reflecteren op je professioneel handelen als sociaal werker.

8BK5: Je hebt kennis van wat leervoorkeuren en leerstijlen zijn.

8BO1: Je kunt reflecteren op beschreven ontwikkelingen in het beroep en beargumenteren hoe deze van invloed kunnen zijn op jouw professioneel handelen.

8BL1: Je bent je ervan bewust dat je middels reflectie kunt leren van je eigen ervaringen en dat het bijdraagt aan het bewustwordingsproces m.b.t de rol die je inneemt als sociaal werker.

8BL2: Je bent je ervan bewust dat het als sociaal werker van belang is om meer te weten te komen over je eigen veerkracht en kwaliteit van leven.

8BL3: Je bent je bewust van je uitdagingen en leerdoelen m.b.t het beroep sociaal werker.

8BL4: Je bent je bewust van je leerstijl en leervoorkeuren.

8BC2: Je bent in staat om verschillende kanalen en middelen te gebruiken om te communiceren over je eigen proces m.b.t je professioneel handelen. 

Werkvorm

Code Naam
WC Werkcollege
T.56523 Kritische reflectie