• Code

    T.55056

  • Aantal ECTS credits

    5

Meer dan ooit bepalen consumenten bij wie, hoe en wanneer ze overgaan tot de aankoop van een product of dienst. De keuzemogelijkheden die ze daarbij zowel offline als online hebben, is enorm en dat dwingt retailers tot heroriëntatie op hun verdienmodellen, marketing- en verkoopstrategieën. Om als retailer succesvol te kunnen zijn, is het van wezenlijk van belang om te weten wie je klanten zijn, waar hun behoeftes liggen en waarom zij bepaalde aankopen al dan niet doen. Om dat te kunnen bepalen is vooral inzicht nodig in het oriëntatie- en aankoopproces van (potentiële) klanten en dat kan worden verkregen op basis van goede klantdata. De grote hoeveelheden klantdata die offline en online worden verzameld, bieden retailers tegenwoordig ongekende kansen om nog beter in te spelen op klantbehoeftes. In de module (E)-Business 4 – Data driven maak je kennis met de mogelijkheden die deze data zou kunnen bieden.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

De module (E)-business 4 - Data driven bestaat uit twee onderdelen die afzonderlijk van elkaar worden afgetoetst: Sneaker Business Game en Categorieplan Beachwear Wehkamp.