• Code

    T.55054

  • Aantal ECTS credits

    5

In deze module gaan we inzoomen op de fysieke business van de customer journey, waarbij we met name kijken naar de aankoopfase in de customer jouney op de fysieke winkelvloer.  Je gaat kennis maken met de verschillende vormen van shopper marketing en leert op welke wijze je de consument een optimale beleving op de fysieke winkelvoer kan bieden. Je gaat herkennen wat gastvrijheid is en begrijpt de verandering van ‘place-to-buy’ naar ‘place-to-be’. Je leert welke zintuigelijke stimuli en technologie er kunnen worden ingezet om de klant langer in de fysieke winkel te laten blijven of vaker naar de fysieke winkel te laten komen. Tijdens deze module ga je zien, ervaren maar ook zeker zelf doen! Tijdens deze module ga ja individueel op onderzoek uit om te snappen welke keuzes een professional maakt die verantwoordelijk is voor de winkelvloeroptimalisatie. Daarnaast ga de opgehaalde inzichten doorvertalen naar concrete initiatieven die bijdragen aan de doelstelling van de Retailer. Je gaat als groep een experiment vormgeven, uitvoeren en meten op de winkelvloer van IKEA Hengelo. 

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

De module Customer Journey 3 - Shopper Marketing bestaat uit twee opdrachten:

  • Individuele video
  • Experiment uitvoeren