Schrijfvaardigheid bij BIV/AO

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

In deze module wordt kennisgemaakt met een handelsbedrijf. Het betreft hier een groeiende onderneming. Doordat het bedrijf zo snel is gegroeid, heeft de eigenaar maar ook zijn medewerkers behoefte aan een beschrijving van de organisatie: wie doet wat? Wie is waarvoor verantwoordelijk? En welke bevoegdheden hebben de diverse functionarissen? Ook de administratieve organisatie moet beschreven worden: wie gebruikt welke informatie? Waar liggen de gegevens vast? Hoe zorgt men ervoor dat deze informatie betrouwbaar is? Ook de accountant vindt het hoog tijd dat de processen worden vastgelegd in een AO-beschrijving.

Tijdens de lessen professionele communicatie werken studenten in drietallen aan hun AO-beschrijving van deze casus gericht op handel. Deze AO-beschrijving wordt beoordeeld op zowel de inhoud als op rapportagetechnieken. Dit wordt als groep beoordeeld.

Competenties

• SFIB ADFC5: Communiceren

Leerdoelen

De student kan een logisch gestructureerde AO-beschrijving opstellen met heldere teksten in correct Nederlands, volgens de regels van Rapportagetechnieken.

Werkvorm