• Code

T.50700

• Aantal ECTS credits

5

De ORM-professional signaleert relevante kansen voor de organisatie op basis van maatschappelijke en economische ontwikkelingen en trends en zet deze om in een scenariotraject gericht op de toekomst van de organisatie.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je signaleert relevante maatschappelijke en economische ontwikkelingen en trends die belangrijk zijn voor de toekomst van jouw organisatie.
  2. Je ontwikkelt een methode voor omgevingsbewustzijn waarmee de organisatie structureel ontwikkelingen en trends kan inventariseren die invloed hebben op de organisatie in de toekomst.
  3. Je analyseert op basis van de geïnventariseerde ontwikkelingen en trends en de interpretatie daarvan wat de relevante factoren zijn voor de toekomst voor de organisatie.
  4. Je ontwikkelt toekomstscenario’s met een helder toekomstbeeld waarmee kansen kunnen worden benut door de organisatie