• Code

    T.54064

  • Aantal ECTS credits

    1

De TM-professional ontwikkelt een innovatief business concept door verschillende markten opportunistisch te analyseren en uit te werken in kansrijke toeristische concepten. 
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

1.    Je analyseert trends en ontwikkelingen op nationaal en internationaal vlak aan de aanbodzijde om de onderneming te adviseren hoe hierop aan te sluiten.
2.    Je hanteert een business modelling tool om inzicht te krijgen in de kernaspecten en de core business van een onderneming.
3.    Je analyseert trends en ontwikkelingen op nationaal en internationaal vlak aan de vraagzijde om de onderneming te adviseren hoe hierop aan te sluiten.
4.    Je benoemt de technologieën die in de toekomst de grootste impact gaan hebben op de reisbranche en identificeert zo welke tech-bedrijven een belangrijke rol kunnen gaan spelen in de toeristische waardeketen, zodat je weet welke technologieën gebruikt kunnen worden in het business concept.
5.    Je hanteert het business modelling tool BMC om inzicht te krijgen in de kernaspecten en organisatiestructuur van een onderneming met als doel om te oordelen of de onderneming tijdsbestendig is.
6.    Je beschrijft de stappen van de customer development methode en onderscheidt deze van de traditionele methode om zo de Kritische Succesfactoren toe te passen op een onderneming met als doel een levensvatbaar businessmodel te ontwikkelen.
7.    Je bepaalt een digitale marketingstrategie voor een kansrijk business concept van de onderneming in toerisme.
8.    Je maakt op basis van een financiële prognose een mogelijke investering inzichtelijk en vindt hier een passende financier voor en maakt daarna inzichtelijk wat voor impact deze investering heeft op de meerjarenbegroting van de onderneming.
9.    Je beschrijft aan welke minimumeisen een Minimal Viable Product moet voldoen en adviseert welk nieuw business concept de onderneming zou moeten invoeren/implementeren om de onderneming tijdsbestendig(er) te maken.
10.    Je toont aan welke gevolgen het nieuwe business concept heeft voor de onderneming op financieel gebied en welke risico’s er aan dit nieuwe business concept verbonden zijn.