• Code

T.56600

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-professional is zich bewust van hoe hij zich verhoudt tot de wereld om hem heen, in relatie tot zijn ethische verantwoordelijkheden en culturele empathie, en hoe hij als reflectieve professional in deze wereld participeert.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je onderbouwt als Global Citizen de ethische verantwoordelijkheden van een organisatie/afdeling aan de hand van relevante theorie, ten behoeve van het kunnen opstellen van de code of conduct.
  2. Je onderbouwt als Global Citizen de (inter)culturele verhoudingen van de omgeving van een organisatie/ afdeling  aan de hand van relevante theorie , ten behoeve van het kunnen opstellen van de code of conduct.
  3. Je adviseert jouw organisatie op welke wijze ze haar ethische Global Citizenship in de praktijk kan brengen door middel van een code of conduct. Je baseert je advies op relevante literatuur.
  4. Je adviseert jouw organisatie op welke wijze ze haar culturele Global Citizenship in de praktijk kan brengen door middel van een code of conduct. Je baseert je advies op relevante literatuur.
  5. Je reflecteert op jouw wereldburgerschap en op de implicaties van de code of conduct, met als doel zelfbewust te worden van je positie en verantwoordelijkheden als wereldburger.