• Code

T.47601

• Aantal ECTS credits

5

De SEC professional past op een systematische en cyclische wijze de principes van de proactieve beveiligingscyclus toe binnen de eigen organisatie of voor een opdrachtgever.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je informeert een opdrachtgever of managementteam over het concept predictive profiling en overtuigt hen van de meerwaarde van deze beveiligingsmethodiek bij het proactief beveiligen van een organisatie.
  2. Je stelt een dreigingsanalyse op met behulp van de ‘bowtie-methodiek’ en identificeert de relevante Aanvallers Methode van Operatie (AMO) voor je eigen organisatie en/of relevante opdrachtgever.
  3. Je verzamelt met gangbare analysemethoden security intelligence verzamelen en analyseren en je versterkt op grond daarvan je kennispositie ten aanzien van de (be)dreigingen waaraan je eigen organisatie of opdrachtgever blootgesteld staat.
  4. Je ontwerpt op basis van de proactieve beveiligingscyclus een Standaard Operationele Procedure (SOP) voor je organisatie of opdrachtgever.