• Code

T.56626

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-rechten professional adviseert een onderneming gedurende een faillissementsaanvraag en staat de curator bij gedurende het faillissement met behulp van faillissementsrecht, zekerheidsrecht en het burgerlijk procesrecht.
Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je adviseert de schuldenaar over de door hem gevoerde verweren in het kader van de aanvraag van zijn faillissement door een schuldeiser.
  2.  Je adviseert de schuldenaar over zekerheidsrechtelijke aspecten in het geval van een faillissement.
  3. Je spreekt een debiteur aan tot betaling van de boedel ten behoeve van de afwikkeling van een faillissement.
  4. Je stelt een concept-processtuk op ten behoeve van het in rechte afdwingen van een vordering die tot de faillissementsboedel behoort.
  5. Je adviseert de curator over de procesrechtelijke aspecten die van belang zijn bij de afdwinging van de vordering die tot de faillissementsboedel behoort.