• Code

T.49197

• Aantal ECTS credits

5

De BKM-professional analyseert de invloeden van de voor zijn organisatie relevante kapitaal- en vermogensmarkten op zijn organisatie.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je analyseert aan de hand van een model (bijvoorbeeld de diamant van Porter) de binnenlandse markt waarop jouw organisatie actief is, zodat je aanbevelingen kunt geven om de positie op de binnenlandse markt verder te benutten of te behouden.
  2. Je maakt een analyse van de concurrentie op de markt, zodat je aanbevelingen kunt geven voor je eigen organisatie om de concurrentiepositie te behouden dan wel verder te verbeteren.
  3. Je stelt de waarde-kolom op van jouw organisatie, zodat je kunt aangeven wat de waardetoevoeging van jouw organisatie is. Daarbij onderbouw je de relevantie van de productiefactoren (arbeid, kapitaal en natuur) en geef je aan in hoeverre ze impact hebben op de groeimogelijkheden en ontwikkelingsmogelijkheden van jouw organisatie.
  4. Je onderzoekt in welke mate jouw organisatie een bijdrage levert aan de welvaart van Nederland, zodat je zicht krijgt op de bijdrage die jouw organisatie levert aan de welvaart.
  5. Je analyseert door middel van een meer-jaren-analyse wat de invloed van de conjunctuur is op jouw organisatie, zodat je aanbevelingen kunt doen om de conjunctuurgevoeligheid te verminderen of te verhogen.