• Code

T.49033

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-rechten professional duidt  de bestuursrechtelijke positie van de organisatie en beschrijft welke regelgeving van toepassing is op vraagstukken in de organisatie.
Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

1.    Je kan een overtreding analyseren, beschrijven en hierop de relevante wet- en regelgeving toepassen. Met als doel het bestuursorgaan adviseren over de diverse handhavingsopties die openstaan en aangeven welke optie gekozen moet worden.
2.    Je kan een conceptbesluit tot handhaving opstellen. Je analyseert de situatie en betoogt waarom de gekozen optie tot handhaving de beste is.
3.    Je kan relevante jurisprudentie en tekst en commentaar analyseren en de essentie toepassen om te overtuigen. Met als doel het opstellen van een bezwaarschrift.
4.    Je kan op basis van relevante wet- en regelgeving analyseren welke betrokkenen gehoord moeten worden.
5.    Je kan een dossier samenstellen met relevante informatie en documentatie over de concrete praktijksituatie.
6.    Je kan mondeling de essentie van de bezwaren betogen en analyseren welke argumenten de adviescommissie overtuigen.