• Code

T.49201

• Aantal ECTS credits

5

De BSK professional analyseert complexe casuïstiek rondom een publiek belang en adviseert over de manier waarop de overheid en markt betrokken kunnen worden bij het realiseren van een economisch efficiënte oplossing.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

1. Je beschrijft en maakt aannemelijk dat er bij een bepaalde maatschappelijk-economisch vraagstuk sprake is van complex publiek belang.
  2. Je analyseert voor een vraagstuk het speelveld met economische actoren en je maakt ieders belang en hun onderlinge relaties duidelijk.
  3. Je bepaalt de beperkingen die markt en/of de overheid in een vraagstuk hebben, waardoor het voor beide sectoren niet mogelijk is om individueel een economisch efficiënte situatie tot stand te brengen. Je onderbouwt jouw beschrijving met zienswijzen van de nieuwe institutionele economie.
  4. Je adviseert de overheid hoe zij economisch optimaal betrokken kan worden bij een complex publiek belang en onderbouwt dit ontwerp vanuit de theorie.Je beschrijft en maakt aannemelijk dat er bij een bepaalde maatschappelijk-economisch vraagstuk sprake is van complex publiek belang.
  5. Je analyseert voor een vraagstuk het speelveld met economische actoren en je maakt ieders belang en hun onderlinge relaties duidelijk.
  6. Je bepaalt de beperkingen die markt en/of de overheid in een vraagstuk hebben, waardoor het voor beide sectoren niet mogelijk is om individueel een economisch efficiënte situatie tot stand te brengen. Je onderbouwt jouw beschrijving met zienswijzen van de nieuwe institutionele economie.
  7. Je adviseert de overheid hoe zij economisch optimaal betrokken kan worden bij een complex publiek belang en onderbouwt dit ontwerp vanuit de theorie.