• Code

T.53550

• Aantal ECTS credits

5

De hbo-professional zet eenvoudige SCADA-systemen op door middel van een softwarepakket, door basiskennis en praktische vaardigheden toe te passen.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

1. Je ontwerpt en realiseert logisch gestructureerde operator pagina’s van een SCADA systeem, waarbij je enerzijds de data omzet in relevante en inzichtelijke informatie over het industriële proces, en anderzijds via besturingselementen de aansturing van het proces mogelijk maakt.
  2. Je ontwerpt en realiseert historische weergaves van de voor operators relevante data die binnen het industriële proces wordt geproduceerd, in de vorm van rapportages en trends.
  3. Je gebruikt SCADA software om operators automatisch op de hoogte te stellen van mogelijke problemen en om uiteenlopende, voor het industriële proces relevante, data te koppelen aan de elementen op de verschillende operator pagina’s.
  4. Je gebruikt SCADA software om toegangsrestricties in te stellen, op basis van rolgebaseerde toegangscontrole.