• Code

    T.55942

  • Aantal ECTS credits

    5

De HM professional stelt een externe analyse (bv model Olsen) voor drie lagen van de omgeving inclusief beschrijving van de twee/drie krachtigste drijvende krachten op tezamen met een (interne) analyse gebaseerd op Value chain, Canvas of een business model naar keuze. Daarna voorziet de HM professional deze analyse van duidelijke conclusies m.b.t. de strategische mogelijkheden o.a. gebaseerd op waardenpropositie van Treacy en Wiersema of een ander business model..

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

  1. Je analyseert de omgeving van een organisatie op macro-, meso- en firm-niveau.
  2. Je bepaalt op basis van de analyse van de niveaus macro, meso en firm wat de krachtigste drijvende krachten in de omgeving van de organisatie zijn.
  3. Je beschrijft de concurrentiekracht van de organisatie, geeft aan wat de sterke en zwakke punten van de organisatie zijn en motiveert de keuze voor het door jou gehanteerde theoretisch model.
  4. Je geeft met behulp van een model, waarmee onderscheidend vermogen van een bedrijf kan worden bepaald, aan wat de strategische mogelijkheden zijn voor de organisatie op basis van jouw externe en interne analyse.