• Code

    T.49202

  • Aantal ECTS credits

    5

De CE-professional analyseert de waarde die een organisatie creëert en toetst deze aan de wensen van de klant. Hij doet dit vanuit een onderzoekende houding, inventariseert wat de stand van zaken nu is, zowel intern als extern bij de klanten, en maakt een plan om de klantwaarde voor de toekomst te borgen.
Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

  1. Je analyseert de klantwaarde van de organisatie zodat de organisatie zich realiseert wat de criteria zijn waarop zij door klanten beoordeeld wordt.
  2. Je analyseert en segmenteert de markt die door de organisatie bediend wordt, waardoor de organisatie optimaal inzicht krijgt in het klantsegment of de klantsegmenten die van belang zijn.
  3. Je analyseert het koopgedrag van de klanten van de organisatie zodat de organisatie hierop kan inspelen.
  4. Je analyseert het klantcontact en de wijze waarop een relatie met de klant onderhouden wordt, waardoor de organisatie een klant optimaal kan bewerken en blijven bedienen.
  5. Je adviseert over de inrichting van de organisatie als waardecreërende organisatie, waardoor de organisatie op lange termijn klantrelaties optimaal kan onderhouden.