• Code

    T.49205

  • Aantal ECTS credits

    5

De CE-professional analyseert de eigen organisatie op hoe het gevonden kan worden met internet. Hij past SEO, SEA, affiliate marketing, e-commerce, mobile marketing, usability, customer service, webcare en analytics toe en adviseert de organisatie op deze gebieden.

Toetsvorm Portfolio (PF)

Toetscriteria

  1. Je analyseert hoe de awareness- en considerationfase, de aankoop- en post-purchasefase van de customer journey er uitziet voor klanten van jouw organisatie.
  2. Je inventariseert of de online marketingmiddelen, die in de aankoop- en post-purchasefase zijn ingezet, bijdragen aan het behalen van de organisatie-, marketing- en communicatiedoelstellingen. Vervolgens adviseer je jouw organisatie over de inzet van de juiste online marketingmiddelen op het juiste moment.
  3. Je optimaliseert websites en webwinkels van jouw organisatie met zoekmachineoptimalisatie (SEO).
  4. Je maakt, op basis van onderzoek, een onderbouwde keuze voor de inzet van zoekmachine-adverteren (SEA) voor jouw organisatie.
  5. Je meet met behulp van (online) tools de analytics-resultaten van je inspanningen op het gebied van optimalisatie en je vertaalt deze naar concrete adviezen voor de inzet van online marketingmiddelen.