- Code
T.49205
- Aantal ECTS credits
5
De CE-professional analyseert de eigen organisatie op hoe het gevonden kan worden met internet. Hij past SEO, SEA, affiliate marketing, e-commerce, mobile marketing, usability, customer service, webcare en analytics toe en adviseert de organisatie op deze gebieden.
Toetsvorm | Portfolio (PF) |
---|
Toetscriteria
- Je analyseert hoe de awareness- en considerationfase, de aankoop- en post-purchasefase van de customer journey er uitziet voor klanten van jouw organisatie.
- Je inventariseert of de online marketingmiddelen, die in de aankoop- en post-purchasefase zijn ingezet, bijdragen aan het behalen van de organisatie-, marketing- en communicatiedoelstellingen. Vervolgens adviseer je jouw organisatie over de inzet van de juiste online marketingmiddelen op het juiste moment.
- Je optimaliseert websites en webwinkels van jouw organisatie met zoekmachineoptimalisatie (SEO).
- Je maakt, op basis van onderzoek, een onderbouwde keuze voor de inzet van zoekmachine-adverteren (SEA) voor jouw organisatie.
- Je meet met behulp van (online) tools de analytics-resultaten van je inspanningen op het gebied van optimalisatie en je vertaalt deze naar concrete adviezen voor de inzet van online marketingmiddelen.