Methodisch werken - Plan van aanpak

T.56535

• Aantal ECTS credits

5

Deze toets is gericht op het doorlopen van de methodisch cyclus in de primaire omgeving. De student laat binnen de toetsing zien onderbouwde en verantwoorde keuzes te kunnen maken met betrekking tot methodieken, methoden en werkwijzen. Daarbij houdt de student de belangen van cliënten en belanghebbenden in acht, alsook draagt de student zorg voor de aansluiting bij de cliënt.
De sociale en culturele aspecten die een rol spelen bij het maken van een plan van aanpak, worden apart getoetst in een kennistoets.

De toetsing bestaat hiermee uit twee deeltoetsen. De student behaalt 5 ec’s wanneer beide deeltoetsen met een voldoende afgerond zijn. Het eindcijfer is het gemiddelde van de twee deeltoetsen.

Toetsvorm N.v.t./Not applicable/Nicht anwendbar (N)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze toetsen zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

2CT3: Je bent in staat om een plan van aanpak onder begeleiding op te stellen waarin je benoemt hoe het sociaal functioneren binnen de primaire leefomgeving bevorderd kan worden.

2CT4: Je bent in staat om een keuze te maken m.b.t tot de inzet van methodieken en werkwijzen binnen de primaire leefomgeving.

10CO1: Je bent in staat om de veelheid van (sociale factoren) te signaleren en te analyseren die bij sociale vraagstukken in het geding zijn waarbij je onderscheid weet te maken in factoren op micro-, meso- en macroniveau.

10CT1: Je kunt ethische aspecten in vraagstukken herkennen en beschrijven.

1CT3: Je bent in staat om biopsychosociale en culturele factoren die het welzijn van individuen beïnvloeden te beschrijven.

6CK5: Je hebt kennis van en inzicht in besluitvormingsprocessen en conflicthantering binnen (interdisciplinaire) samenwerkingsverbanden.