Methodisch werken - Probleemanalyse

T.56534

• Aantal ECTS credits

5

Deze toets is gericht op het doorlopen van de probleemanalyse, onderdeel van de methodisch cyclus. De student laat binnen de toetsing zien probleemanalyses te kunnen doen.

De toetsing bestaat uit twee deeltoetsen. In de eerste toets wordt er gewerkt met een casus. In de tweede analysen de studenten een praktijkprobleem.

De student behaalt 5 ec’s wanneer beide deeltoetsen met een voldoende afgerond zijn. Het eindcijfer is het gemiddelde van de twee deeltoetsen.

Toetsvorm N.v.t./Not applicable/Nicht anwendbar (N)

Toetscriteria

De toetscriteria van deze toetsen zijn gebaseerd op de volgende leeropbrengsten:

1BC1: Je bent in staat om te communiceren over de kerntaak van je beroep met betrekking tot sociale vraagstukken.

1CT4: Je bent in staat om te benoemen welke wet- en regelgeving van invloed is op het bevorderen van het welzijn van individuen en/of de sociale context.

10CO1: Je bent in staat om de veelheid van (sociale factoren) te signaleren en te analyseren die bij sociale vraagstukken in het geding zijn waarbij je onderscheidt weet te maken in factoren op micro-, meso- en macro niveau.

10CT1: Je kunt ethische aspecten in vraagstukken herkennen en beschrijven.

1CT3: Je bent in staat om biopsychosociale en culturele factoren die het welzijn van individuen beïnvloeden te beschrijven. taken te verdelen en af te stemmen t.b.v. de samenwerking.

7CC1:Je stelt kritische vragen en communiceert actief met belanghebbenden over sociale kwesties vanuit het perspectief van een maatschappelijke organisatie via verschillende daarvoor bedoelde communicatietechnieken en -middelen.