Beleid in de praktijk

T.56103

• Aantal ECTS credits

1

Deze toets bestaat uit een groepsmondeling. In het groepsmondeling laten de studenten zien dat ze sociale kwesties in een praktijksetting (stageplek van 1 student) kunnen signaleren en de relevantie ervan kunnen beargumenteren. Daarnaast laten studenten zien wat mogelijke gevolgen voor de toekomst zijn door middel van het presenteren van een toekomstscenario.

Studenten laten tijdens het groepsmondeling zien dat zij de inhoud van het project kunnen overbrengen en vragen kunnen beantwoorden. De groep krijgt in principe altijd 1 cijfer. Op het moment dat 1of meerdere groepsleden zich onvoldoende inspannen, is het de verantwoordelijkheid van de groep studenten zelf om dit bespreekbaar te maken en eventueel onder aandacht van de begeleidende docent te brengen.

Elke student heeft een aandeel in het groepsmondeling.

Toetsvorm Mondeling/Oral/Mündlich (M)

Toetscriteria

7CT1 Je bent in staat om onder begeleiding sociale kwesties te signaleren en te agenderen binnen organisaties of politieke omgevingen.

7CO1 Je bent in staat om te beargumenteren waarom bepaalde sociale kwesties relevant zijn voor organisaties.

7CO2 Je bent in staat om bestaand beleid van een organisatie voor sociaal werk te analyseren en aan te geven hoe dit past bij belangen en ideologieën van de lokale en landelijke politiek.

7CO3 Je kunt beleidsagenda’s van lokale politiek en organisaties beschouwen en aangeven hoe deze van invloed zijn op sociale kwesties.

9CT1 Je bent in staat om gestructureerd en volgens een vooropgezet plan een antwoord te geven op een eenvoudige onderzoeksvraag waarbij je voldoet aan de eisen die er zijn m.b.t praktijkgericht onderzoek.

9CT2 Je bent in staat om een geschikte onderzoeksmethode te gebruiken voor de beantwoording van een eenvoudige onderzoeksvraag.

9CT3 Je bent in staat om op basis van praktijkgericht onderzoek, aanbevelingen te doen voor de praktijk.

9CO1 Je bent in staat om gestructureerde praktijkvraagstukken op een systematische wijze van meerdere kanten te belichten, en op basis van de analyse de verschillende kanten, meningen en perspectieven af te wegen en op waarde te schatten.

9CO4 Je bent in staat om onder begeleiding de kwaliteits- aspecten en ethische aspecten van onderzoek mee te nemen en te beargumenteren aan de hand van voor gestructureerde kwaliteitscriteria.

9CC1 Je bent in staat om  stakeholders te betrekken bij je onderzoek, een samenhangende beschrijving te geven van een praktijkvraagstuk en de gemaakte keuzes en verrichte analyses te verantwoorden naar stakeholders door gebruik te maken van verschillende communicatiekanalen en middelen.