Wiskundige modelvorming

T.51356

• Aantal ECTS credits

5

De wereld is dynamisch en om te snappen hoe systemen zich dynamisch gedragen, is modelvorming nodig. Modelvorming van Dynamische systemen leert je dan ook om systemen (zowel mechanisch als elektromechanisch) om te zetten in wiskundige modellen. De modellen kunnen dan gebruikt worden om het dynamisch gedrag te snappen en te voorspellen. Hierdoor wordt het mogelijk om systemen te regelen, analyseren en optimaliseren. Denk hierbij aan het gedrag van een drone in de wind, een door een mens gedragen krachtversterkend exoskelet in een magazijn of een industriële lasrobot in een autofabriek.
Toetsvorm Werkstuk/Report/Bericht (W)

Toetscriteria

e toetsing van deze module omvat een tussentoets en een portfolio.

De tussentoets …

• is formatief;

• wordt na de eerste week van de module op Blackboard aangeboden;

• behandelt de wiskunde van de afgelopen week die nodig is als achtergrondkennis;

• dient uiterlijk binnen 1 week na aanbieden afgerond te worden;

• mag in eigen tijd worden gemaakt; je krijgt drie pogingen;

• is behaald met een voldoende indien ≥ 70 %, score;

De portfolio (T.51356) …

• omvat twee casussen die afzonderlijk worden ingeleverd;

• omvat inhoudelijk alle onderdelen behandeld tijdens de module;

• wordt digitaal ingeleverd in Blackboard en wordt voorzien van feedback; je krijgt twee inleverpogingen;

• vereist dat er gebruik wordt gemaakt van het dictaat en MATLAB Simulink;

• is behaald met een voldoende indien ≥ 55 %, score;

De tussentoets is formatief, waarmee het portfolio leidend is om te kunnen slagen. De cijfers twee casussen worden gewogen met respectievelijk de weegfactoren 30% en 70%.