• Code

T.55543

• Aantal ECTS credits

5

De beroepstaak fiscale controle wordt op eindniveau afgetoetst. Er worden verschillende taken uitgevoerd vanuit het perspectief van de Belastingdienst. De uitwerkingen van opdrachten worden opgenomen in een portfolio en op basis hiervan vindt er een assessment plaats.

Dit assessment is eveneens individueel. Een voldoende beoordeling van het portfolio is voorwaardelijk voor deelname aan het assessment.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

• De student kan beoordelen of er gebruik kan worden gemaakt van de verschillende faciliteiten (fusie en splitsing) en kan daarbij herkennen of er mogelijk sprake is van het ontgaan of uitstellen van belastingheffing of het beogen van een (incidenteel) fiscaal voordeel.
  • De student kan de fiscale gevolgen van herstructurering binnen de fiscale eenheid beoordelen.
  • De student kan beoordelen in hoeverre er rondom een herstructurering gevolgen voor de heffing van overdrachtsbelasting optreden.