• Code

T.55544

• Aantal ECTS credits

3

Tijdens de meewerkstage worden er uiteenlopende werkzaamheden verricht. Deels is dit vormvrij, maar voor een deel zijn er ook gerichte opdrachten geformuleerd waaraan er wordt gewerkt. Deze opdrachten zijn uitvoerig beschreven in de stagegids. Er zijn eveneens eisen gesteld ten aanzien van het niveau dat moet worden bereikt.

Toetsvorm Assessment (AS)

Toetscriteria

• De student heeft inzicht in het klantacceptatieproces bij een advieskantoor, of, in geval van een stage bij de belastingdienst, in de criteria voor de indeling van belastingplichtigen binnen de categorie klein, MKB en grote ondernemingen.
  • De student verzamelt en interpreteert gegevens die van belang zijn voor het opstellen of controleren van de fiscale aangifte.
  • De student voert de procedure uit die leidt tot (controle van) de fiscale aangifte.
  • De student interpreteert de resultaten (uitkomst van de fiscale aangifte/controle) en communiceert dit met de opdrachtgever (bedrijfscoach)/cliĆ«nt /belastingplichtige.
  • De student reflecteert op zijn/haar eigen beroepsmatig handelen (tenminste ten aanzien van de bewijsstukken in portfolio 3, samenwerking en ethiek) en formuleert leer- en verbeterpunten ten aanzien van zijn/haar eigen ontwikkeling.

De beroepstaak FRE 2 (uitvoeren van fiscale werkzaamheden) wordt op eindniveau afgetoetst. De student houdt een portfolio bij gedurende de stage en aan het eind van de stageperiode volgt op basis van dit portfolio een assessment waarbij de bedrijfscoach de rol van tweede beoordelaar invult.